הגיבן

10 נוב 2019

וואקום סינטיק | הדגמים הכי שווים 2021

עודכן ב: 23 פבר 2021

ראשית, כדי שנהיה כולנו באותו עמוד:

אני בדרך כלל ממליצה על הלוחות הגדולים יותר. אם אין מגבלה של תקציב אין כל כך סיבה לרכוש לוח קטן. גם אם מחפשים לוח נייד - הסינטיק הקטן לא ייתן לכם את זה כי צריך לחבר אותו למחשב חיצוני. לכן היום נדבר רק על הגדולים מהרשימה. מכל הסינטיקים הכי מומלץ סינטיק פרו 24" וסינטיק פרו 16".

Cintiq 22 hd

לוח זה מסדרת HD הישנה בו הרזולוציה היא, דאא, HD בלבד. להבדיל מסדרת הפרו (Pro) בו הרזולוציה גבוהה יותר. בסדרה HD הפרלקסה אינה משופרת, איכות התצוגה של המסך היא מתחת לרף המקצועי מהבחינות של צבעים, ניגודיות ובהירות. רמות הלחץ הם 2048 שזה לא הכי גבוה שיש למרות שזה מספר סביר לחלוטין. יש לציין שאיכות HD היא מעט נמוכה עבור לוח מגודל 21" ומעלה. תתכוננו לראות את הפיקסלים.

לסיכום: האם אפשר לצייר על הלוח הזה? בהחלט. פרלקסה היא תופעה נורמלית ומתרגלים אליה במהירות, הרזולוציה לא מדהימה אבל זה נורמלי, אפשר להסתדר עם התצוגה הדהויה אם מחשיכים את חדר העבודה ומוסיפים מהצד מסך רגיל ואיכותי להשוואת צבעים.

האם זה שווה את המחיר שלו? לא. זה לוח טוב, אבל עבור מחיר כזה אתם רוצים לוח מצוין וזה פשוט לא עומד בדרישות. לכן לוח 22" אינו שווה את המחיר שהוא דורש, מאחר ואפשר להשיג לוחות עם מפרט עדכני במחיר זול או שווה , ואפילו לוחות יד שניה יקרות יותר מלוחות עדכניות חדשות של חברות מתחרות.

Cintiq 27QHD

חשוב לי לציין שוואקום הפסיקו את ייצור המוצר הזה כבר לפני שנתיים וכרגע ניתן להשיג אותו ביד שנייה או משאריות של הסטוק באמזון. מובן בהחלט למה. לוואקום תמיד היה קושי בבניית מסכים גדולים ללא בעיות באיכות התצוגה. למרות שהרזולוציה כאן עומדת "טכנית" בתקן QHD האמת היא שבלוח בכזה גודל זה אומר שהשיפור ברזולוציה מזערי כל כך שלא ניתן להבחין בו בכלל (ראו ערך PPI במפרט מטה). אם לוואקום לא היו מתחרים, הייתי מבינה קצת יותר את הקטע של המוצר הזה, אבל היות שיש להם, אין שום תרוץ לניגודיות שמתחת לכל רף מוכר, לכך שאין שיפור בפרלקסה, שרמת הרזולוציה רגילה לחלוטין ובאופן כללי המוצר לא מציע שום התקדמות שתצדיק את תג המחיר מלבד הגודל המפלצתי. אפילו ה24" פרו - החבר החדש במשפחת וואקום, ולוח שבאמת הציב רף גבוה יותר לשוק - הוא יותר זול! באופן כללי המוצר עושה רושם בוסרי בניסיון ליצירת לוחות גדולים, והטעם שלו פג מהר מאוד.

לסיכום: האם אפשר לצייר על הלוח הזה? כן. אבל יש אופציות טובות יותר שזולות יותר. הלוח עבה, כבד וענק, יש שיגידו מגושם, ואולי אתם אוהבים את זה, אבל התצוגה לא מספקת תוספת איכות משום כיוון. והמחיר? נע בין 5000 ביד שניה ל12,000 ₪ . זה פשוט לא שווה את זה לא משנה איך תסתכלו על זה.

סינטיק 22" 2019

סינטיק 22" הוא התחדיש העדכני של לוח הHD הישן שהזכרנו למעלה. השיפורים היחידים על הגרסה הישנה הם 8123 רמות לחץ ו---זהו פחות או יותר. מדובר במוצר תואם לזה של החברה המתחרה הויון Huion Kamvas Pro 22 (2019) רק שהסינטיק עולה אלף ש"ח יותר ומגיע ללא שיפור לפרלקסה, וללא שיפור בבהירות.

הפעם וואקום באו לקראתכם במחיר ואפילו המכניקה של המעמד המצורף השתנה וכעת תואם את המעמד המוכר (והשימושי!) של הויון.

לסיכום: רק אם אתם ממש מתים על וואקום ואין לכם כסף ללוח מסדרת פרו - זו אופציה לא רעה בשבילכם. ואם תקנו עכשיו את הלוח מהלינק הזה תקבלו גם את תוכנת הציור קליפ פיינט פרו (מנגה סטודיו) בחינם!

אבל: אני הייתי קונה את הלוח של הויון, אם אלו שתי האופציות שלי. זול יותר, טוב יותר, מה רע? נפרט עליו בהמשך.

Wacom Cintiq Pro 32

32" גדול מדי לרוב המשתמשים, אלא אם כן אתם חייבים לוח ענק שבענקים - כי מהבחינה הזו בלבד הוא עוקף כל לוח אחר ביקום. מבחינת רזולוציה הוא קצת יותר מHD אבל פחות בהרבה מה24", והבעיות של וואקום עם ניגודיות ובהירות בלוחות גדולים אינן פוסחות על הדגם הזה. בלוח זה השיפור בפרלקס אינו ניכר כל כך, אבל בלוח גדול כל כך זה צפוי. בלוח הזה הדגם היחיד שאפשר לקנות הוא עם מגע.

לסיכום: למה לך?

Wacom Cintiq Pro 24

מאחר וה24" אינץ הוא הלוח היחיד מכל חברת וואקום שמכיל גם רזולוציה גבוהה משמעותית, גם בהירות נאותה, וגם ניגודיות נורמלית, גם פחות פרלקסה, וגם תצוגה הצבעים הכי גבוהה בעולם (מלבד טאבלטים). הלוח הזה כולל הכל, והוא באמת הלוח הכי טוב בעולם כרגע. אז זה הלוח בשבילכם אם יש לכם התקציב. אמנם בלוח זה ניתן להרכיב צ'יפ שיהפוך אותו למחשב לכל דבר, אבל הצ'יפ נמכר בנפרד ולכן אם תקנו רק את הלוח - זה מה שתקבלו. לוח מסך שמחברים למחשב.

הלוח נמכר בדגם מגע ובלי מגע. המלצתי היא שותרו על המגע. יקר יותר, לא שימושי, ועדיין באגי.

מומלץ לקנות יחד עם המסך את הזרוע והמתאם האלה מאחר והרגליים שמגיעים עם הלוח מגוחכים והגב שלך לא יעמוד בעומס. ניתן גם לקנות את הזרוע הקצר יותר של וואקום כאן

לסיכום: זוהי הבחירה שלי מאחר ומכל הלוחות של וואקום, הלוח הזה באמת עוקף כל לוח אחר בשוק כולו ורק בגלל זה הוא שווה את המחיר היקר של וואקום. אם אני משלמת פרימיום אני מצפה לקבל מוצר פרימיום, ולא דגם שבסך הכל דומה לחברות מתחרות מינוס מעמד נורמלי.

Wacom Cintiq Pro 16

אם אתם חייבים להתפשר מבחינת תקציב זה הדגם המומלץ השני. הלוח הזה מתגאה ברזולוציה הכי גבוהה בעולם נכון להיום (לא כולל טאבלטים) ולמרות ש"16 נחשב בינוני, אני בדעה שזה גודל נחמד ביותר ויש לו פלוסים משלו. לשם השוואה זה דומה למסך של מחשב נייד גדול. הוא לא תופס הרבה מקום בשולחן העבודה, הוא קליל ונוח, אמנם לא דק כמו טאבלט, אבל בכל זאת הרבה יותר נעים מה24" והמעמד המאסיבי שהוא דורש.

מומלץ לקנות גם את המעמד הזה ביחד עם הלוח. לסיכום: אם אתם רוצים לקנות וואקום, הלוחות היחידים שכדאי לשקול הם 16" או 24" מסדרת הפרו מאחר ולכל הלוחות האחרים יש דגמים מתחרים זולים יותר.

Huion KAMVAS Pro 22 2019

אם אתם בכל זאת רוצים לוח גדול יותר מ"16 ואין לך תקציב ל"24 פרו של וואקום, כדאי לכם לבדוק את הלוח הזה. היא של חברה אחרת, לא וואקום כי אם הויון. הלוח הזה חופף לסינטיק 22" מלבד כמה מאפיינים. בלוח זה יש:

1. לחץ עט גבוה

2. פרלקסה משופרת

3. ניגודיות גבוהה

4. תצוגת צבעים משופרת

5. בהירות גבוהה

6. פחות 1500 ₪ בערך מהגרסה המחודשת של וואקום.

וזהו, אלו הבחירות שלי מתוך כל הסינטיקים הגדולים של וואקום. מקווה שזה עזר לכם להתמצאות קצת יותר, ואולי אפילו להציג בפניכם את הלוח החדש הבא שלכם. בהצלחה!

אם יש לכם שאלה בשבילי, כתבו לי בתגובות או שלחו מייל לhagslik@gmail.com עם שורת הנושא יש לי שאלה ואולי אענה עליה בפוסט הבא!
 

10488
15