הגיבן

10 אפר 2021

מה עירי בשבילי? [שיתוף]

מעט לפני פסח פנו אלי בשם מגזין עירוני לנערות, כדי לצייר בנושא מה העיר הזאת בשבילי? בשבילי - הצעה מאוד מושכת כי אני אוהבת לצייר ערים (בתיאוריה), ואורות עיר, ורקעים, ולמעשה אני די מחבבת את העיר שלי. הייתי מספרת לכם עד כמה, אילו לא חששתי להישמע פטריוטית מוגזמת.

הציור הזה עבר כמה וכמה תהפוכות ושמעתי מכמה מקורות שלא כל כך מבחינים שהעיר אינה סתם עוד תמונה מודבקת. כבר מאוחר מידי לשבור את פסל הסוס שלי ועל כן - ישר לבלוג. (וגם כי רוצה לחגוג איתכם את העבודה הראשונה שלי שאשכרה יצאה לפועל, ושרדה את הצנזורה, הגיעה לדפוס, ולידיים שלי).

התהליך

נעזרתי בתמונה שחברתי היקרה צילמה - של עצמי - עבורי. רואים אותי בתנוחה לוליינית כזאת שגם אם אטשטש, היא עדיין תעשה רושם מבהיל למדי. אז חתכתי. למען שפיותכם.

התחלתי עם סקיצה של הרעיון שלי בערך. ניסיתי להבין מה בדיוק קורה בין הפיסקלים בעזרת מפה של העיר ועוד רפרנסים. אפעס, מסתבר שחברתי היא היחידה שעלה על דעתה הרעיון המקורי לצלם את העיר מהמצפה. הזוי 🤔

על כן נאלצתי להשתמש ברישיון הצייר שלי. אם עיוותי את הבית שלכם ללא היכר, זה לא בגלל שלא אכפת לי מכם. זה בגלל שלא הארתם אותו מספיק לפני שצילמנו. ואם אתם בכל זאת מזהים את העיר שלנו - כפיים.

בתוכנה קליפ פיינט נעזרתי בסרגל הפרספקטיבה כדי לסמן שלוש נקודות מגוז. הסרגל מאפשר לי לצייר במהירות קווי מתאר למבנים תלת מימדיים. ידעתי שהקו לא יצא מי-יודע-מה, אבל קיוויתי שבסוף לא ממש יראו את זה.

אז יצא... עיר. סקיצה של עיר בכל אופן. בשלב הזה שאלתי את עצמי אם מה שלקחתי על עצמי אינו מעבר לכוחותי. אבל אני עקשנית אז:

בגוון ניגודי צבעתי את כל הצדדים שאינם פונים אל ה"אור" התיאורתי שקבעתי. אני לא יודעת למה בחרתי בניגודיות כזאת. ידעתי שהתמונה תהיה בלילה, אבל רציתי גם לראות אם הצל ישפר במשהו את מראה הקו שלי. התלהבתי מהתוצאה קצת יותר מידי ושכחתי לטפל בזה לפני שהתקדמתי הלאה.

כאן הוספתי קצת מעבר כהה באזור הבהיר, ומעט מרקם בהיר באזורים הכהים בניסיון להפחית את הניגודיות.

הוספתי חלונות בעזרת מברשת ריבועים עקומה למדי שיצרתי לי. זה משכנע מספיק בשביל החושך שעתיד לבוא. היה נדמה לי שחסר עומק, אז הוספתי שכבת צל לאזורים הכהים ממש. וגם קצת ירוק כי בכל זאת, הפארק הגדול. קצת כבוד.

לילה בעיקרון. בניסיון לתקן את הניגודיות שעדיין מתעקשת לזרוח לה כאילו רק שעת מנחה, הוספתי שכבת חושך בשיטת שילוב Multiply.

שזרתי את שרשראות האור של העיר והוספתי את המעקה.

הוספתי קצת אור מהרחוב למעקה ולבניינים בשכבת overlay, הכפלתי את אורות העיר כדי לשכנע קצת יותר ואירגנתי את הבחורה הראשית במקומה עם צביעה שטוחה.

הוספתי לה צל בשכבת Multiply.

הוספתי אור ועוד דיוקים לצל בשכבת Overlay.

הוספתי שכבת תיקונים רגילה כי אחרי הכל אני אוהבת להוסיף פרטים ולשחק קצת עם מברשות בלי להסתבך באופציות דיגיטליות שמורכבות מידי לכושר הסבלנות המאוד מוגבל שלי.

בהתיעצות עם מרים יעל, מסתבר שהציור נראה מעט אובדני. לא ביתי וחמים כשם שקיוויתי. לכן הוספתי עמוד תאורה שיהווה לה לחברה, ומשהו ירוק שאולי יצמח שם בעתיד.

אתם כבר מכירים את התהליך. צל.

אור.

פילטרים בפוטושופ, עבודה על התאורה, חתימה - וכמעט סיימנו.

יציאה לדפוס

סיכומו של סיפור - בדפוס הנערה התחלפה איכשהו לילדון והודפסה כחושך כמעט גמור וחתימתי נחתכה - נקודות למחשבה בעתיד איי גאס. שיהיה 🤗 למדתי המון והיה לי כיף לא רגיל.

בעז"ה אעלה בקרוב את הקובץ המלא והמברשות לחנות שתהיה בקרוב.

28422
25