top of page

איך אני צובעת את 1:0?

איך צובעים את 1:0?

אז התכנסנו פה היום בשביל אכילת הראש שלי. אני לא עומדת למכור את סודותיי המקצועיים, בעיקר משום שאין לי... *חיוך מריר* אבל מה שכן, במשך הזמן שעבדתי על הקומיקס, התפתחה לה מאליה שיטת צביעה.

לפני הכל חשוב לי להדגיש: אני בתחילת דרכי המקצועית. אל תמהרו לאמץ את השיטות ו/או הדעות שלי בכל נושא. א', זה עלול להיות מסוכן עד בלתי אחראי, וב'- הפוסט נועד כדי לתת הצצה למאחורי הקלעים. כדאי שתבחרו את מה שמתאים לכם ותזרקו לכל הרוחות את השאר. גם אני משנה את דעתי לגבי הטכניקות שלי חדשים לבקרים. אני ממש לא סגורה על שום דבר, ויש סיכוי שכל זה זה חארטה אחת גדולה. אממה, אני אוהבת את השיטה, אז יש מצב שנמצא כאן בקהל לפחות עוד מוזר/ה אחת/ד כמוני. ואם כן, שווה.

בקשה: בבקשה לא להוריד את הקבצים ולא לעשות שום שימוש בחומר! כתבתי את הפוסט כדי לתת לאנשים הצצה לתהליך, ואולי גם לתת רעיונות לטכניקות קלות או טובות יותר. בבקשה אל תעשו שימוש בטקסט או בתמונות! תודה מראש.

טוב, כמיטב מסורת אכילת הראש שלי (אתם חייבים אגב להירשם בהד סטארט לביוגרפיה הקניבלית שלי. הבנתי שרק בהד סטארט יש לי סיכוי להביא אותה בקהל) זה לא הולך להיות קצר. עד שנותנים לי מקלדת... חה חה.

אז מה הלו"ז? בגדול, שיטת הצביעה שלי מבוססת על 3 עקרונות בסיסיים. אני קודם כל אקח את עמוד הקומיקס הזה- ואפרק אותו לגורמים, אסביר שלב שלב מה עשיתי. לעתים אני גם אסביר את ההגיון מאחורי הפעולות- אם ישנו...

שלושת העקרונות המנחים הם:

1. בחירת צבעים ואיזון ביניהם 2. סוג מקור התאורה >> ולכן סוג הצל 3. צבע התאורה

אני לא אעשה ספוילרים, אבל יש חלק אחד שהוא ממש כוס התה (או הנס קפה) שלי... ואם הצלחתם לנחש, תגיבו מתחת ותקבלו את הביוגרפיה הקניבלית שלי עם חתימה.

שלב 1: צבע

טוב, הנה העמוד עם הצבע הבסיסי שלו. מה שאתם (אולי) יכולים לשים לב אליו לבד, זה שכבר בשלב הזה אני מכניסה מעברי צבע (בשיער לדוגמא, ברצפה, בקירות). הכנסת מעברי צבע בשלב הזה משתלמת בשלב ההצללה כי זה גורם לצל להיות דינמי ומעניין.​

עוד משהו: אני צובעת את הדמויות ואת הרקע בשכבה נפרדת. שכבת דמויות, שכבת רקע. אם אתם עובדים בשיטת הצביעה שלי, אז אתם בטח מבינים למה זה נוח כל כך שזה בשכבות נפרדות. ואם עדיין לא, זה לא מאוחר להתחיל. בכל מקרה, זה נוח יותר להצליל בשיטה הזאת בחופשיות, כשהרקע לא נצבע כשאתם עובדים על הדמויות ולהיפך.

[הערות] << אני יודעת שכל מורה קלאסי יגיד לכם את כל החארטה הזה של לעבוד מסודר ולרשום שמות לשכבות... מי עושה את זה פה שירים יד? *כולם מסתכלים על האחד באמצע האולם שמרים את היד* כל הכבוד. אתה לא מתאים לקורס הזה. סתם, צוחקת. תישאר, תישאר. אבל אני ממש לא עושה את זה. מה שכן, אני די מקפידה על תיקיות. לדוגמה, אני שמה את כל שכבות הקו- בתיקייה (יש לי שכבות קו נפרדות לרקע ולדמויות ולפעמים יותר). שכבות הסקיצה המיותרות- בתיקייה. לא מוחקת, מה פתאום. שומרת בתיקייה. מורידה את העין של התיקייה. חוסך 70% מהמקום.

<< לפני שיצרתי את שכבת הצל, הוספתי שכבת Multiply נוספת, לקחת מברשת airbrush רכה בצבע אדום- כתום כזה, בשרי, והתחלתי ל'הסמיק' את אזורי הגוף הסמוקים- משמע, אוזניים, לחיים, אף. בעמוד הזה עשיתי את זה בצורה מינימלית מפני שגם יונה וגם האישה אמורות להיות כאן חיוורות לגמרי (מסיבות שונות, אבל אתם יודעים) אבל בריבוע הראשון של הקלוז-אפ אתם יכולים לראות את זה טוב יותר.

<< למה זה נראה שיש אזורי צל בהירים יותר ויש אזורי צל כהים יותר? # בשיטה הזאת, הצבע של הצל באזורי הגוף יוצא בהיר עד כמעט בלתי נראה. זו הסיבה שאני בד"כ צובעת את כל אזורי הפנים קודם, ואז מכפילה את שכבת הצל- ככה שיש לי כרגע שתי שכבות צל פנים זו על גבי זו. בגלל שהן בשיטת שילוב Multiply זה גורם לצל להיות כהה יותר. ואז אני חוזרת לשכבה הראשונה וממשיכה להצליל בה את שאר האזורים. # במקרים של קלוז-אפ קיצוני על פנים, אני משתמשת גם במברשת מים רגילה של מנגה בשביל להצליל, כדי להפוך את הצל לרך יותר. בנוסף, אני משתמשת בכלי הblur בשביל לרכך את הקצוות, לעיתים במסיביות שהופכת אותו לבהיר ומטושטש מאד.

שלב 2: צל


אני לא עומדת להרחיב הרבה מפני שכבר הרחבתי על זה פה. אני רק אגיד בקצרה את השלבים:

1. מכפילים את שכבת הצבע.

2. הופכים אותה לשיטת שילוב Multiply

3. שמים מסכה

4. לוחצים Delete (שכבת המסכה נשארת ריקה עכשיו)

5. מתחילים למלא את אזורי הצל (אני משתמשת בלאסו, אפשר במברשת, עט או בכל אפשרות צביעה אחרת.)


>> מה עושים עם אזורי הצבע הלבן?

1. שכבת Multiply

2. בוחרים צבע סגול- תכלת- אפור (מה שבא לכם, אני הולכת על הכיוון הסגול יותר בד"כ)

3. מתחילים להצליל...

שלב 4: נגיעות מברשת

בעמוד הזה השתמשתי במברשת גם בצל, אבל אני בד"כ משתמשת בו להסמקת השפתיים וליצירת צורה רכה. דוגמת צבע אדום- ורוד- אפרסק, ובנגיעות רכות צובעת כהה מבפנים ומתבהר כלפי חוץ

שלב 5: איזון

בשלב הזה היה נראה לי שהצבעים לא מאוזנים. הצבע הכחול מושך מדי הרבה תשומת לב, ואני בכלל רוצה שיתמקדו בהתרחשות בין יונה והאישה הזרה. בגדול, אני בצביעה (ובקומיקס בכלל... שששש אל תגלו לעורכת) עובדת בעיקר על אינטואיציה, אז אין לי מושג למה, אבל אלו השלבים שעשיתי:

1. שכבת שיטת שילוב Hue

2. מילאתי את השכבה (כמובן בלי אזורי הלבן שמחוץ לחלונות הקומיקס) עם צבע אפרסק- גוף

3. שקיפות (Opacity) של 28%

>> איך יודעים מה לעשות? משחקים עם זה... עבר כבר מלאאאאא זמן מאז שעשיתי את עמוד, אז אני לא ממש זוכרת את השלבים. אבל מהנסיון שלי, זה תמיד מגיע ברנדומליות. מוסיפים, מוחקים, משחקים בערכים, בשיטות שילוב.. עד שאוהבים.



שלב 6: חימום הצבעים, אוירה

לא באמת חשבתם שאני אשאיר את הצבעים ככה... באיזה מקום בעולם דברים נראים בצבעים כל כך בוסריים? אין סיכוי. לכל מקום יש צבע תאורה משלו, ולכל סצנה תאורה שאמורה לעזור לה להעביר את המסר ואת ההרגשה שלה. יש הרבה מחשבה מאחורי בחירת הצבעים וסידורי התאורה. לכשירחב הזמן, ארחיב על זה בפוסט על בימוי/ תסריטאות.

בינתיים, אלו השלבים שעשיתי:

1. שכבת Multiply

2. מילוי החלונות בצבע כתום

3. משחק עם ה Opacity עד שנעמדתי על 27%

4. יצירת מסכה על השכבה

5. בעזרת מחק רך קצוות, מרככת את אזורי התאורה ומסירה מהם את הצבע של השכבה.

6. שכבת Multiply

7. מילוי החלונות בצבע ורוד- סגול

8. שקיפות (Opacity) על 78%

9. יצירת מסכה על השכבה

10. בעזרת מחק רך קצוות, מרככת את אזורי התאורה ומסירה מהם את הצבע של השכבה.

ההיגיון מאחורי שלב המחק הוא כזה: בעוד בחדר עצמו, בגלל השעה שבה התרחשה הסצנה (בין ערביים), התאורה הייתה כתמתמה- ורודה כזו. האור שבקע מהחלונות, בניגוד לחדר עצמו, היה אור לבן- צהוב בהיר ומסנוור. לכן, מחקתי את הצבע הכתום מאזורי האור, כך שרק בקצוות הוא 'ישרף' בצבע הכתום.

*אההה.. זה מתיש אפילו רק לכתוב את זה. אני מקווה שמישהו מבין* >> הנה זה אחרי שכבת הצבע הראשונה ואחרי השניה


שלב 7: הברקות

בעזרת מברשת מים קשה, דגומה בצבע בהיר חם כל שהוא (בהיר חם הכוונה ממשפחת החמים לדוגמא צהוב כתום או ורוד, ולא תכלת- כי זה לא מתאים לתאורה כאן) אני מוסיפה הברקות במקומות הנדרשים (שיער, שפתיים וכו'). את השכבה אני הופכת לשיטת שילוב ממשפחת התאורה. בעמוד הנוכחי השתמשתי בשתי שכבות, אחת Overlay והשניה (Add (glow.


שלב 8: דמעות

פרק של 1:0 בלי דמעות או התעלפות דרמטית- לא עובר. ואם זה שניהם... יותר טוב. ליצירת דמעה ריאליסטית, הנה השלבים:

1. שכבת מברשת לבנה (מתחת לשכבות של צבע התאורה) בצורת הדמעה מהעין ועד הסנטר 2. יצירת שכבה מתחתיה עם צל בהיר מתחת לטיפה

3. שכבת Add (glow) עם הברקות (מברשת מים קשה ולאחריה מברשת airbrush לריכוך) 4. הוספתי שכבת add (glow) כי ראיתי שזה לא מספיק (נגיעות מברשת airbrush)





שלב 9 (ואחרון): ריכוך תאורה

במקומות שהדמויות עומדות על רקע החלון שמוצף כולו באור, ריככתי את הקצוות של הדמויות בעזרת מברשת airbrush רכה דגומה בצבע לבן, בשכבת (add (glow על 19% opacity



זה הכל בינתיים! מקווה שנהניתם ולמדתם משהו. אם יש לכם שאלות, הערות, חוות דעת או בקשות, ואם ניחשתם מה השלב האהוב עלי- כתבו בתגובות... (פשוט נתקעתי עם סטוק של הביוגרפיה הקניבלית שלי אז אני חייבת לחלק. זה יגיע עם חתימה)

יום מוצלח לכולם!

457 צפיות3 תגובות

פוסטים קשורים

bottom of page