top of page

אשא"ע [5] // שאלה מביכה אבל קריטית

*אשא"ע: אתם שואלים אני עונה. החלטתי להמציא ראשי תיבות כי אין מקום בכותרות לכל הדברים שחשוב לי לדחוף לכם בעיניים. אשא"ע : זה לא גרוע כמו שזה נשמע.


ולשאלה שנחתה בתיבתי לפני דורות רבים ורק כעת עקב המגיפה (קורונא בלע"ז) וההסגר התפניתי לענות עליה:


יפית ברנשטיין שואלת:

חשבתי וחשבתי על איך לנסח את שלל השאלות שצצו במוחי

בסוף הגעתי למסקנה שהשאלה היא---

איך נהיים מוכשרים כמוך?


רגע לפני שאתם עוצרים ואומרים לעצמכם- בואנ'ה, מרים יעל הזאת, כל הפרסום עלה לה לראש, רק קיבלה כמה לייקים הלכה והתחילה לעוף על עצמה, בלי בושה מפרסמת שאלות כאלה, הרי ברור שהיא המציאה אותם בעצמה- יפית ברנשטיין חחחחח בטח שם עט בשביל האגו השני שלה- מה עד לכאן היא נגררה- לפני שאתם אומרים את זה לעצמכם- אוקי בטח כבר אמרתם את זה לעצמכם- אבל שתדעו שאין לי אף תירוץ. אני עונה על השאלות שנשלחות אלי, ולכן גם אם תשאלו אותי על ההתחממות הגלובלית, אני בשמחה אפתח דיון על זה וגם אגרום לכם להתחרט על זה.


ונחזור לשאלה.

ובכן. השאלה הזאת היא מטעה, כי היא מגיעה מנקודת הנחה שא'- אני מוכשרת, ב'- שאפשר להפוך למוכשרים, ג'- שאפשר לתת טיפים לגבי זה.

אבל כפי שאתם מכירים אותי אני לא נבהלת מאתגרים (זה לא נכון, אבל תשארו איתי), ולכן אני אנסה לענות עליה.

ולהלן הצעדים המומלצים:


1. להיולד עם כשרון

מצטערת ממי שזה פוגע בו. מה אתה עושה פה בכלל? לא אני צוחקת כמובן. אני צוחקת. צוחקת!!! אבל אתם בהחלט צריכים להיוולד עם איזה שהיא נטיה מסויימת לויזואליזם, בין אם זה בעזרת מכחול או מצלמה, או אפילו איזשהו רמז לאסטתיות בבחירות הלבוש שלכם. משהו. איזשהו משהו.


2. לפתח את הכשרון

לימודים + 10 אלף שעות של התעסקות במקצוע הנתון- במקרה שלנו, ציור. אני עדיין לא סיימתי עם ה10 אלף שעות, אני מחכה לפנסיה, אבל חשוב להדגיש שגם 10 אלף שעות כנראה לא יעזרו אם תתאמנו על רמת ידע נמוכה. כדאי ללמוד, ואז להתאמן.


3. להיות מוכנים לעבוד קשה

יש איזשהי אשליה שאפשר להצליח אם אתם טובים מספיק, בקצב שלכם. מהנסיון שלי זה לא עבד ככה... הייתי צריכה בתחילה לעבוד קשה מאד בשכר גרוע מאד. גם כדי להשתפר, וגם כדי להיכנס לשוק ולצבור לקוחות. עם זאת שימו לב שלא ינצלו אתכם, ותמיד תעשו שיקולי כוח וזמן כדי לא לקטול לעצמכם את האנרגיה והנכונות עוד מההתחלה.


4. להמשיך ללמוד כל הזמן

גם אם אתם ממש טובים, תלמדו מהגיבן, ותחפשו כל הזמן דרכים להשתפר. יש אמרה של הבעש"ט שאני ממש אוהבת: "כל דבר שיהודי רואה או שומע, עליו ללמוד מכך הוראה בעבודת הבורא" וזה דבר שהלוואי שאצליח לחיות לפיו. באותה רוח, אמנים טובים הם אנשים שרואים יופי בדברים הקטנים ומוכנים תמיד ללכת אחרי הסקרנות שלהם וללמוד מכל מה שנקרה בדרכם.


5. ביקורת בונה

ביקורת בונה זה מושג מסוכן ובתנאים מסויימים מטעה, עם זאת, חשוב לדעת לקבל ביקורת ואפילו לחפש אותה, כי אם אתם המשקיפים של עצמכם, קחו בחשבון שאתם כנראה משקיף מדהים אבל אתם רק משקיף אחד. אם יש מסביבכם אנשים בתחום שאתם מתעסקים בו, בקשו מהם למצוא משהו אחד טעון תיקון בכל פעם, ותעבדו עליו. שימו לב לא לבקש מקלחת ביקורת, כי רבים האנשים שישמחו לתת אותה (זה נושא לפוסט אחר) אלא תמקדו אותם- שאלה אחת בכל פעם. תנו לעצמכם להתקדם בצעדי תינוק. ביקורת זה כמו סוכר- חשוב, אבל יותר מדי מזה- זה מסוכן.


6. תאמינו בעצמכם

זה מאד חשוב. אולי הדבר הכי חשוב לפני הכל. ואל תבואו אלי עם תרוצים כמו 'גדלתי בבית ביקורתי', 'הציבור שלנו אוהב לקטול אמנות', 'הסביבה שלי מורידה לי את הביטחון'. גברתי/אדוני! אף אחד לא יעזור לכם עם הדימוי העצמי של האמנות שלכם. צאו מהסרט המצוייר שאתם חיים בו ותחחילו לבנות לעצמכם את הביטחון! תשאלו אנשים מה הם אוהבים במה שאתם עושים. תמצאו בעצמכם במה אתם טובים ותחמיאו לעצמכם על זה. חפשו להיות בסביבת אנשים שיתמכו בכם ולא יקטלו את החלומות שלכם. ובעיקר, תהיו החברים המעודדים של עצמכם!



זהו בינתיים! ועד לפעם הבאה, רק בריאות כמובן! תישארו בבית, תרחצו ידיים ותשמרו על עצמכם.

שאלות אפשר לשלוח ל myaelblog@gmail.com

להתראות!



465 צפיות4 תגובות

פוסטים קשורים

מדברות כוזרית עונה 2 פרק 4 : אז המלכה החדשה מכוערת או מה?

בפרק הזה קראנו את פרק 14 מתוך הספר איסתרק ולא נזכיר שוב איזשזהם חילוקי דעות, בכל מקרה, דיסקסנו אודות ההנהגה של המלך (שוב) ואיך זוכרים את כל פרטי הפריטים של סאגה כזאת. שתפו את הפרקים עם כל מי שאתם מכיר

bottom of page