top of page

איך מציירים יהלום | חלק א - הצורה הגיאומטרית

לפני כארבע שנים, במסגרת הלימודים של אמא שלי על אבני חן (ועל תכונות הריפוי שלהן), הצטרפתי לסיור להיכרות עם יהלומים. לסיום הקורס, המורה ארגנה יום טיול כיפי שהחל בתל-אביב במוזיאון היהלומים בבורסת היהלומים, ונגמר בביקור בחנות אבני חן, שם הייתה סדנא וסיבוב לקניית מזכרות לבני המשפחה.


נשמע חלומי, נכון?


היה מתבקש שאצלם (ברור!!) אבל לצערי התמונות יצאו ממש מטושטשות. בכל זאת הנה אני משתפת:


מסוק משובץ יהלומים
מי מזהה את הדמות?
כמה תכשיטים
שעון חול- יהלומים (חייבים לראות את זה בלייב, זה נע לאט כאילו היהלומים מרחפים)

והנה טעימה מהחנות לאבני חן:





אז למה אני משתפת בטיול הנחמד הלזה?

אולי חלקכם כבר מנחשים... הדרכה לציור וצביעה של יהלום, מיד מגיע אליכם עד הבית!

למתכון לא ניגשים בלי להכיר את החומרים- רשימת המצרכים והכמויות. כך לא נוכל לגשת ליצור מבלי להבין תחילה מהו יהלום ואיך הוא בנוי.

כהקדמה חשובה אפתח ואומר: מה שגורם ליהלום לנצנץ באלפי אורות זו הצורה הגיאומטרית שלו. היהלום מחזיר אור בצורה מירבית וטובה בהתאם לסימטריה של החיתוכים והשיופים שלו.


אז איך מורכב היהלום?


בשלב הראשוני נתבקש לפרק אותו לצורות גיאומטריות. היהלום מורכב בעיקר ממשולשים שחוזרים על עצמם, אך ניתן לומר שיש צורה נוספת שבאה לעזרתה. הטרפז (האמת היא שגם בו יש משולשים...)


בואו נראה המחשה מופשטת להפשטה לצורות:




כפי שאפשר לראות, הטרפז מייצג את ראש היהלום. ומשולש גדול מייצג את תחתית היהלום. בטרפז ניתן לראות שיש עוד משולשים קטנים, ואילו החלק התחתון מחולק לשלושה משולשים שווי שוקיים. עכשיו, אם היהלומים שבדוגמה היו אמיתיים, הייתי אומרת לכם חד משמעית שהם זיוף או לא שווים הרבה. למה? כמו שאמרנו בהקדמה, ככל שיש יותר חיתוכים באבן, בצורה סימטרית כך יהיו יותר החזרי אור- מה ש"מקסים אותנו" ומייקר את היהלום.

אז בואו נעלה שלב:

בואו רגע נתבונן ביהלום "אמיתי" איך הוא נראה בפרופיל.


אם היינו צריכים לצייר אותו ככה היינו מתייאשים עוד לפני שהתחלנו. הבזקי האור וההשתקפויות מבלבלים כל כך... אז נחזור רגע להפשטה, רק שנוסיף עוד יותר זויות, עוד "משולשים".



ועדיין ניתן לראות את מוטיב המשולשים.


לסיום החלק הזה, אתן לכם תרגיל קטן. נסו למצוא בתמונה של הילום שמעליו את המשולשים כמו בשרטוט. ובינתיים אכין את המשך ההדרכה 😅. בהצלחה לנו!






 

עדכון חשוב! מעתה יתפרסם פוסט בכל יום רביעי בבוקר במקום מוצ"ש. תשארו מעודכנים.

256 צפיות7 תגובות

פוסטים קשורים

bottom of page