top of page

אתם שואלים אני עונה [1]

אני יודעת שאני בדרך כלל מתחילה סדרות של פוסטים ולא מתקדמת מעבר לפוסט אחד 😒 אבל אני אנסה לעשות את זה קצר ומעשי כדי שאוכל לעמוד בזה.

תזכורת: אפשר לשלוח שאלות ל - myaelblog@gmail.com

חנוכה שמח! בואו נתחיל


אנונימי/ת שואל/ת:

"מה הדבר שהכי מטריד אותך ביצירה?"


קודם כל זו שאלה אמיצה, כי אנחנו הרי לא אוהבים להודות שיש דברים שמטרידים אותנו. זו אומנות, אחרי הכל, זה אמור להיות תותים ודבש ובלי בעיות ממש :)

אבל כן, יש הרבה דברים מטרידים.

אישית, מה שהכי מטריד אותי זה אני בעצמי. או יותר נכון, המחשבות של עצמי.

אני חייבת להכריח את עצמי להפסיק לחשוב.

באופי שלי אני בן אדם מאד חושב, יש לי נדודי שינה כי אני לא מפסיקה לחשוב. זה לא עוצר כשאני מתחילה לצייר (או לכתוב) אני לא גומרת לחשוב ולחשוב על מה שאני עושה, לפקפק בכל כיוון מחשבה שלי ולא להיות בטוחה אם זה טוב או גרוע ממש, כי הנה מוצאת עוד עשר כיוונים אפשריים ומי קבע שהנוכחי הוא הטוב מביניהם?.... וזה יכול לגלוש לאובססיביות.


זה מתבטא בעיקר בכתיבה (שהיא תהליך יותר עמוק מן הסתם) וכשאני כותבת לקומיקס אני ממש צריכה להכריח את עצמי להפסיק לחשוב, לעבור לאוטומט, להגיד לעצמי שחקרתי מספיק ואני יכולה להשתמש במה שיש לי בידיים בלי להמשיך להעמיק. אני פשוט מנסה ללמד את עצמי. "לא חייבים לקשור את כל הקצוות, לא חייבים לענות על כל השאלות, נכון שאפשר להוסיף עוד ועוד רבדים אבל כרגע את חייבת להסתפק במה שיש, זה מספיק טוב" זה נשמע יותר טוב כשאומרים את זה בקול. (לא זה לא)


אשמח לשמוע מה דעתכם, האם אתם מזדהים, או ששוב יצאתי המוזרה בחדר?

חורף נעים וחנוכה שמח!



326 צפיות6 תגובות

פוסטים קשורים

bottom of page