top of page

טיפ טיפה טיפים על שגרת כתיבה:)




מנגה גירל בצוות הכותבים! (סימן קריאה, זאת דרך טובה להתחיל פוסט😉🤞)


כהחממ... רגע אחד, תנו להחליף לטון רשמי:


שלום וברכה לכל הסליקים שהתקבצו הנה! מוזמנים לקחת את מושבי ה-V.I.P ולהתרווח על מושבכם בנחת. לא, לא, אין צורך לכתוב. אם אתם פה כדי ליישם, אז אחרי הפוסט הזה אתם עוד תכתבו בעז"ה👌


אז למה התכנסנו כאן היום?


במשך הזמן אספתי כמה שיטות בנושא שגרת כתיבה. כי בואו נודה בזה לרגע- כתיבה יכולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד כשהיא באה עם צורך בהתמדה.


אם אתם חלק מיחידי הסגולה שתמיד נחה עלייהם הרוח לשזור מילים על הדף, אולי הפוסט הזה לא עבורכם. אם אתם כמוני- אוהבים לכתוב ולא תמיד מצליחים להושיב את עצמיכם, אתם עשויים למצוא כאן מספר נקודות מועילות:)


סימולציה א':


הדד-ליין המתקרב מרגיש כאילו מישהו לוחץ שקית קרח על עורפיכם. אתם דוחקים בעצמיכם לגרד כל טיפת יצירתיות שעוד נותרה בכם, אבל המוטיבציה מתפוגגת באותה המהירות שבה הופיעה.


אם אתם נמצאים בשלב הזה, מוזמנים לקרוא שיטות ההתמדה הבאות:


  1. שיטת העשר דקות-עקרון השיטה מבוסס על כך שבשעה שהמח שלנו רואה משימה אחת גדולה הוא חוטף "Brain freeze" כאילו לגמתם ברד כחול בנשימה אחת. מה שאפשר לעשות במקרה כזה הוא לחלק את המשימה הגדולה לחלקים קטנים- ידוע, נכון?


אבל, מה עושים כשאפילו על המשימה הקטנה והממוקדת הזו אין לכם כח להתיישב?


הטו עין וקראו:


לפעמים, המח שלנו הוא כמו ילד קטן וכועס, ואנחנו צריכים לדעת איך לדבר איתו. הוא יודע שאם אתם מתיישבים עכשיו להילחם בדד-ליין, פרוש הדבר שהשעות הבאות יוקדשו למאמץ מלחמתי ארוך ומתיש שאין לו כח אליו.


איך נדבר איתו?


10 דקות. תבטיחו לו שאתם יושבים לכתוב רק ל-10 דקות. לאחר מכן תהיו פנויים להמשיך במשימה או פשוט לסגור את המחשב ולנטוש את הספינה. -מהר מאד תגלו שהמח כבר 'יתחמם' ויכנס לפעולה מעצמו ואז תוכלו לזרום ולהמשיך במה שהתחלתם.- בדוק ומנוסה.



2. ארגנו מקום עבודה מסודר- זה נשמע פשוט, אבל אין לכם מושג כמה זה עוזר! בין אם זו רביצה מתפרקדת על המיטה או שידה מבולגנת, זה יכול לפעמים מאד לחסום אתכם. אני אישית לא יכולה לעבוד בבלגן, לכן לפני כל פרויקט בא מבצע סידור חדר או הורדת השקיפות של הבלגן ל-0.

(פילטר מיוחד בעיניים, מתפתח עם הזמן.)


במקרה הזה כל אחד יודע להגיד על עצמו עד כמה הבלגן דוקר לו בעין, אבל כך או כך- משטח עבודה נקי בצורה המתאימה בהחלט יכול להחזיר את החשק האבוד.


3.כתיבה? בררר... תרגול במתמטיקה נשמע יותר כיף- אין מחסום בלי עוגה. נסו לראות מה הסיבה שבגללה אתם מרגישים חוסר חשק לכתיבה, ודודא לתרגול במתמטיקה.


אולי אין לכם מספיק ידע על הנושא שאתם כותבים? אולי אתם לא בטוחים בכיוון שלכם? או שאולי סתם אתם מרגישים מנותקים מהכל?


ברגע שתאתרו את מוקד הבעיה תוכלו להתמקד בדרכים יעילות יותר בכדי לפתור אותה.


אז זהו, אלו שלושת הדברים שעוזרים לי להושיב את עצמי בעת הצורך. אם יש לכם עד כמה עצות בנושא אשמח לשמוע👍



שרדתם עד כה? אם כן אתם מקבלים ממני צל"ש הסופרים המצטיינים. (ללא חשש שעטנז, מקקים ומע"מ:)



נתראה בחלק הבא בעז"ה!

244 צפיות11 תגובות

פוסטים קשורים

מדברות כוזרית עונה 2 פרק 4 : אז המלכה החדשה מכוערת או מה?

בפרק הזה קראנו את פרק 14 מתוך הספר איסתרק ולא נזכיר שוב איזשזהם חילוקי דעות, בכל מקרה, דיסקסנו אודות ההנהגה של המלך (שוב) ואיך זוכרים את כל פרטי הפריטים של סאגה כזאת. שתפו את הפרקים עם כל מי שאתם מכיר

bottom of page