top of page

טיפים בקליפ סטודיו פיינט | צביעת שכבת רפרנס

בחלון השכבות ניתן לפתוח שכבה מיוחדת שמוגדרת כשכבת רפרנס. לשכבת רפרנס יש אייקון של מגדלור. מה זה נותן לנו?


ציירנו סקיצה עם כל הקווים הלא גמורים. ציירנו גם בשכבה חדשה את האינקינג. אנחנו עוברים לשלב הצביעה, פותחים שכבה חדשה לצביעה הראשונית, מכבות שכבה של סקיצה וצובעות עם הדלי לפי שכבת האינקינג- כלומר שהדלי יצבע יתחשב בכל השכבות כלומר בשכבת האינקינג שדלוקה. עד כאן זה החלק הרגיל.


עכשיו מה קורה אם אנחנו לא רוצים לכבות את שכבת הסקיצה כי יש שם דברים שאנחנו רוצים עדיין לראות, שאולי לא העברנו לאינקינג, שאנחנו מתלבטים לגביהם, שאנחנו רוצים איכשהו להכניס אחר כך ועוד לא יודעים איך לשנות לכן עוד לא עשינו להם אינקינג, אבל אנחנו כן רוצים להשאיר את השכבה דולקת גם בשלב הצביעה הראשונית? אולי יש לי עוד שכבה של סקיצה עם משהו שציירתי שם והוא בסימן שאלה? מה אם?


בכל אופן - הנקודה היא שאני רוצה לצבוע את האינקינג עם הדלי בשכבה חדשה בלי לכבות את שכבת/אחת משכבות הסקיצה. בדיוק בשביל זה קיימת אפשרות הרפרנס שהיא עם אייקון של מגדלור.


1. מגדירים את שכבת האינקינג שתהיה שכבת רפרנס בעזרת לחיצה על המגדלור

2. פותחים שכבה חדשה לצביעה

3. לוחצים על כלי הדלי

4.בוחרים בהגדרות של הדלי את האפשרות של דלי עם מגדלור

5. כעת נצבע בעזרת כלי הדלי והוא יתחשב רק בשכבת האינקינג.



הכנתי סרטון קטן בשבילכם :) אומנם הציור שם מתאים בהחלט לילדות בכיתה א', אולי, אבל רציתי לעשות משהו פשוט ומהיר רק כדי להראות לכם את העקרון, אז תסלחו לי על זה 😉


בסרטון תראו שתי שכבות אינקינג. לאחת מהן קראתי אולי להוסיף, ובו ציירתי פפיון. צבעתי בעזרת הדלי והגדרתי שיתחשב בכל השכבות. בנוסף הגדרתי את האינקינג כשכבת רפרנס (עם המגדלור). הדלי צבע בלי להתחשב בפפיון של הדובי למרות שהשכבה עם הפפיון דלוקה, ולמרות שהוא מתחשב בשכבות אחרות ולא רק בשכבת הצביעה. את שכבת הסקיצה כיביתי אבל זה אותו עיקרון כי יש עוד שכבה של הפפיון.


כל הזכויות שמורות לכותבת




153 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

bottom of page