top of page

פירוט על הכלים ב-Rebelle 3 [הדרכה]


חלק מהכלים הם כאלו שיש גם במנגה. כמובן שבריבל הם מגניבים יותר, בגלל הפיצ'רים שמתאימים את הכלים לאופי של התוכנה.

1. מברשות: לריבל יש מבחר קטן של מברשות (משמאל לימין בתמונה): מברשת מים, מברשת צבע שמן/אקריליק, צבע פסטל, עפרון, עט- אינק, מארקר (כמו הלורדים עם הראש הרך שנראים כמו צבעי מים), אירבראש, והאחרון הוא המחק.

עוד לא הספקתי לבדוק את כולן, אלא השתמשתי בעיקר במברשת מים רגילה- זו שרואים בתמונה. יש 3 פרמטרים קריטיים, שישפיעו על האופן שבו הצבע יתקבל, והם לחץ המברשת, כמות הצבע על המברשת, וכמות המים על המברשת. עד עכשיו המברשת שלי נמצאת על סביבות 45 בPressure, ובערך 40 בLoading. אבל עניין של טעם וסגנון.

מה שמגניב בריבל, למרות הרושם שיש לצבעי מים שזה סגנון צביעה קשה, כי הצבע מתקבל במהירות וכל חזרה על שכבה גורמת לקווים כפולים כהים יותר, וצריך לעבוד מהר אבל בעדינות... וכל הכאב ראש הזה, בריבל שמתי לב שאחרי ששמים את הצבע על הדף והוא נספג, בגלל שהשכבה עוד רטובה, אפשר בכיף לעבור עם המברשת עוד על חורים ופשלות שיצאו, והצבע מתאחה בטבעיות לתוך עצמו. זה דבר שלא קיים בצבעי מים אמיתיים, אבל זה העולם הדיגיטלי, רבותיי!

אה, ועוד משהו. מצאתי יתרון מהירות בריבל על פני מנגה! במנגה כשהייתי מגדילה מברשת וצובעת שטח גדול, המברשת הייתה מגיבה בדיליי כי היה קשה לקובץ לעכל את השינויים במהירות. בריבל, לא משנה כמה מהר אתה מריץ את המברשת או איזה גודל היא, אין דיליי במברשת. כל הכבוד, ריבל. כל הכבוד.


2. כלי מריחת צבע: האמת , לא השתמשתי. זה בטח יותר לשימוש בציור אקריליק ושמן. זה אמור להיות מגניב, מה שכן, קיים גם במנגה ואין לי מושג לגבי יתרונות/ חסרונות על פני תכנות אחרות. לא באתי לריבל בשביל זה, אבל מי יודע, אולי יום אחד... :/

3. כלי המים: בכלי הזה אפשר לשחק בכמות המים, ולהרטיב את הדף או שכבה של צבע שעשיתם. בד"כ שימש אותי כדי להגדיל את זרימת הצבע לצדדים במקרה שרציתי את זה.


4. כלי הספוג: התשובה ל'הצילו, יותר מדי מים/צבע'. משתמשים בזה כשצריכים לייבש מים מחלק ספציפי בדף.

5. מציג רטיבות: הלחצן הזה יציג לכם את כל האזורים שעדיין רטובים בציור שלכם, ככה שלא תעברו עליהם בטעות במברשת עם צבע ואז יהיה לכם בלגן שלם של מריחות.

6. לחצן 'ייבוש שכבה': במקום להסתבך, אני התרגלתי בכל פעם שאני מסיימת משהו והוא מוצא חן בעיני כמו שהוא, ללחוץ על הכפתור הזה שמייבש לי את כל השכבה. ככה אני בטוחה שלא יתערבבו לי כתמי צבע זה בתוך זה.


7. לחצן 'הרטבת שכבה': קורה, תתפלאו. אתם רוצים להרטיב את הדף, כדי שהצבעים יספגו. יותר קל לעשות את זה עם הלחצן הזה, במקום להשתמש בכלי המים שהוא קטן יותר.

8. לחצן 'ייבוש מהיר': לא השתמשתי בו, אבל אני מניחה שיש לו איזה שהוא יתרון (גלגול עיניים מסיבי). נסו וספרו לי מה הקסם הנורא שקורה כשמשתמשים באופצייה הזאת!

9. לחצן 'עצור/ שחרר': אוקי, זה הפיצ'ר הכי מגניב וסוואגי בתכנה הזאת!! קשה להסביר, פשוט תנסו. לפני שאתם מתחילים לצבוע משהו (עדיף עם הרבה מים ועם לחצן ה'טינט' דלוק), תלחצו על זה ותעצרו את העסק. כשאתם גומרים, תלחצו שוב כדי לשחרר, ותראו את כל הצבעים מתפשטים ביחד זה על זה ונוזלים בבת אחת, חגיגה לעיניים וללב! אגב, זה שימושי גם, לא רק מגניב.

10. כלי ה'טינט'- זרימת שובלי צבע: כאן אתם יכולים לכוון אם בכלל, את זרימת שובלי הצבע בציור שלכם. לחיצה אחת על המרכז, הוא נהפך לתכלת ומופיע מחוג מחובר אליו. כוונו את המחוג לכיוון שאליו תרצו את הצבע. אפשר לעצור אותו ברגע שמספיק לכם. (במקרים שהשתמשתי בו, לפעמים הוספתי עוד מים עם כלי המים, כדי להגביר את זרימת הצבע, ושיחקתי עם המים ואתו עד שקיבלתי תוצאה מגניבה)

11. תמונת רפרנס את זה גיליתי היום, אבל בגלל שאי אפשר לפתוח כמה חלונות במקביל, אפשר פשוט ללחוץ למעלה בסרגל על Window> Reference image ולפתוח בתוכה את הציור שאתם צריכים ממנו דגימות צבע, לדוגמא.

בהנאה! אם יש שאלות, עדכנו. לילה טוב! 😊

121 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

bottom of page