top of page

ציור שיער ריאליסטי- שיטות שילוב

סוף סוף אחרי שנתיים של פרידה וגעגועים יש לי פוטושופ! שנים שהייתי חורשת עליה , עוד בעידן העכבר והסריקות של ציורים ידניים. לחזור לקיצורים והתפריטים שהתרגלתי עליהם, היה חוויה...


אז לכבוד המפגש המרגש, כתבתי לכם מדריך שיער, ואני מקווה שתהנו לפחות כמוני. כמובן ששיטת העבודה לא ייחודית לפוטושופ, נסו אותה בכל תוכנה שנוח לכם איתה.


שיער הוא מוטיב חשוב מאד בציור ובחיים בכלל. כדי לצייר שיער באופן מרשים, צריך, חוץ מהכל, גם להבין שני עקרונות:

1. כיוון צמיחה- מה שייתן לנו זרימה נכונה של השערות

2. נפח- אלפי השערות שלנו מאורגנות בקבוצות ומשולבות בשכבות

3. (יש לכם משהו להוסיף? אשמח לשמוע)


זה היעד הסופי שלנו היום:



נעזרתי ולמדתי המון מהפוסט הזה.

מתחילים....


א. בסיס ראש


אפשר לראות שזו גולגולת צעירה



ב. קו השיער

מצח, רכות והיקף הגולגולת.




ג. כיוון השיער

את החלק הזה אנחנו חייבים להחזיק בראש לאורך כל התהליך: מהו כיוון הצמיחה, לאיזה כיוון השיער נופל. מה האופי שלו? חלק, גלי, מתולתל. ככל שתהיה יותר דינאמיקה, כך יהיה לנו ולצופים יותר מעניין.


כל קו שנוסיף בכל שלב, ילך על פי התנועה שקבענו כאן.



ד. קווים סופיים

מחלקים את השיער לגושים שזורמים ומשתלבים אחד עם השני. הפעולה הזאת תעזור לנו גם לתכנן בהמשך את השכבות שיעניקו נפח.




ה. צבע בסיס

צובעים את השיער בצבע אחיד בשכבה נפרדת רגילה, הממוקמת מתחת לשכבת קו המתאר.




ו. הצללות

פותחים שכבת Multiply ב- (Clipping Mask ) להכהייה בסיסית. בעזרת מברשת רכה וגדולה מכהים אזורים באופן כללי.




ז. עומק

שכבת Multiply נוספת. עם מברשת קשה וקטנה יותר, יוצרים עומק בשכבות השיער, בפינות, בחרכים, ובכל החיבורים שבין גושי השיער.




ח. אם רוצים למזג את שכבת הקו, מומלץ לעשות את זה עכשיו: פשוט הופכים את השכבה ל-Overlay.


ט. תאורה

קובעים את כיוון האור, ופותחים שכבת Overlay . במברשת רכה בצבע לבן, מבהירים את כל המקומות המוארים: השיער שפונה את האור, השכבות העליונות, והצד הבולט של החלקים המעוגלים.




י. פרטים

שכבה נוספת בשיטת שילוב Linear dodge. עם מברשת קשה וקטנה, מוסיפים את קווי השיער במקומות המוארים. כדאי להשתמש בכמה גוונים ולתת נגיעות במקומות שונים. השלב הזה מדגיש את העומק למול אזורי הצל. כיף לשחק.




יא. תיקוני גוון - לא חובה כמובן.

בתפריט Layer > New Adjustment Layer לבחור Color Balance

תוכלו להתאים ולאזן את הגוון הכללי של השיער.


פחות רווי

אופנתי, לא?


כמה תוספות:

א. אם ריבוי השכבות מציק לכם, כי עם כל הכבוד, השיער הוא לא הדבר היחיד בציור, אפשר לבצע את כל השלבים ראשונים של הצבע בשכבה אחת, ולפתוח שכבות חדשות רק לתאורה ולהברקות. שכבות אלו יכולות להיות משותפות לכל הציור. וזה מה שאני עושה בדרך כלל.


ב. נסו לבצע את כל שלבי הצבע הבסיסיים- בסיס והכהיות בגווני אפור, ולאחר מכן בשכבת Overlay לשחק עם הצבע, להמשיך כרגיל.


כמו כאן:


שכבת Overlay מעל עיפרון ידני


625 צפיות7 תגובות

פוסטים קשורים

bottom of page